Υπουργείο   Επικοινωνία   Χάρτης ιστότοπου

Languages

  • Ελληνικά
  • English

Main menu

026 ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ ΜΕ GIS Σ. ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ – ΚΟΛΩΝΙΑ

ΤΙΤΛΟΣ : ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ ΜΕ GIS

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:  Σ. ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ - ΚΟΛΩΝΙΑ

ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ : 2011

Η μελέτη αφορά στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών, που θα συμβάλλουν στη δυνατότητα αποτελεσματικής χωρομέτρησης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κεραμικής, στον καθορισμό των προδιαγραφών για την οργάνωση και τον σχεδιασμό των χώρων εγκατάστασης, στη βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητάς τους.

Η μελέτη αυτή ανατέθηκε στον Τομέα Πολεοδομίας και Χωροταξίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, με Επιστημονική Υπεύθυνη την καθηγήτρια Σοφία Αυγερινού – Κολώνια, από το ΕΛΚΕΑ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος EUREKA  SYSTEMPOT που υλοποιεί. Στόχος του ερευνητικού προγράμματος SYSTEMPOT αποτελεί η δημιουργία πληροφοριακού συστήματος για την χωροθέτηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κεραμικής με τη χρήση Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS) και προδιαγραφές για την οργάνωση και σχεδιασμό των χώρων εγκατάστασης.

Η μελέτη εκπονήθηκε και παρουσιάζεται σε δύο φάσεις:

Η πρώτη φάση αφορά:

1. Στην εκπόνηση της μεθοδολογίας στην οποία θα στηριχθεί η διεξαγωγή της έρευνας.

2.Στον σχεδιασμό της έρευνας πεδίου και την κατάρτιση εξειδικευμένων ερωτηματολογίων (για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε επικαιροποιημένο μητρώο των κεραμιστών στην Ελλάδα).

3. Στην πιλοτική εφαρμογή των ερωτηματολογίων.

4. Στην εισαγωγή δεδομένων και επεξεργασία μέσω στατιστικών πακέτων, όπου θα παρουσιάζεται η συλλογή, η εισαγωγή και η επεξεργασία των δεδομένων με τη χρήση στατιστικών.

5. Στη σύνταξη συμπερασμάτων για τις ανάγκες και απαιτήσεις των ΜΜΕ κεραμικής.

Η δεύτερη φάση αφορά:

Στη δημιουργία μιας Βάσης Δεδομένων απαραίτητης για το ηλεκτρονικό εργαλείο από το οποίο ο χρήστης θα έχει πρόσβαση στα δεδομένα αυτά και δυνατότητα διαχείρισής τους. Η κατασκευή της Βάσης Δεδομένων περιλαμβάνει τα παρακάτω δυο στάδια:

α) Εννοιολογικός σχεδιασμός και κατασκευή της Βάσης Δεδομένων για το ηλεκτρονικό εργαλείο

β) Συλλογή και εισαγωγή των γεωγραφικών και άλλων πληροφοριών που αφορούν τις ΜΜΕ κεραμικής (π.χ. παραγωγικών, οικονομικών και χωρικών πληροφοριών)